anatolikoblog

Ελληνικός λιθοβολισμός, κατά το ελληνοχριστιανικό δευτερονόμιο,σε καιρούς, τροϊκανής “μεταρρυθμιστικής εξυγίανσης” | July 6, 2013


http://www.koutipandoras.gr/39354/%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%8D%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%B1%CE%BA%CE%BA%CE%AC.html

ImageImage

Και οι δύο περιπτώσεις, όπως και τόσες άλλες, δείχνουν όχι μόνο το ελλιπές του ελληνικού, νομικού πολιτισμού, σε θέματα προφυλάκισης και την μεσαιωνική ταλαιπωρία, την οποία υφίστανται οι προφυλακισθέντες, αλλά και την συντηρητικοποίηση της πολιτείας, που βρίσκει αποδιοπομπαίους τράγους, για να κατευνάσει την συντηρητική, μισαλλόδοξη, κοινή γνώμη, που ζητάει αίμα.Όταν δεν ξέρεις πως να φερθείς ως πολιτικό ον, ως άτομο και ως κοινωνία, καταφεύγεις στον νομιμοφανή πετροβολισμό, που είναι ΚΑΙ παράνομος στην ουσία του ΚΑΙ, για αυτό, βάρβαρος.

Άλλωστε, καλό θα ήταν να κάνουμε διάκριση, μεταξύ έξαλλης κοινής γνώμης, καταλλήλως εκπαιδευμένης να σκούζει, κατά τις επιταγές των «από πάνω», έρμαιο των φοβικών της συνδρόμων και νηφάλιας, πλουραλιστικής, κοινής γνώμης ή καλύτερα, λαϊκής βούλησης, όπου χωρούν όλες οι απόψεις και όχι μόνο οι πρωτογονισμοί, οι αποδιοπομπαίοι τράγοι και το ξέσκισμα, που ταιριάζει σε θηρία, όπως ο αλλόφρων άνθρωπος και όχι ο πολιτισμένος.

Μια περαιτέρω ανάλυση, δε, αυτής της περιβόητης κοινής γνώμης θα φανέρωνε για τον ρευστό και πολύχρωμο χαρακτήρα της, τις διακυμάνσεις της, ανάλογα με την συγκυρία και τις κοινωνικές περιστάσεις κτλ. Είναι φανερό, χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση, ότι  μπορείς να βγάλεις από την περιβόητη κοινή γνώμη, έτσι όπως είναι εκπαιδευμένη να παπαγαλίζει, αντί να κρίνει, πολλές φορές, αυτό ακριβώς που επιθυμείς: πόσες και πόσες εκπομπές-σκουπίδια, δήθεν ενημερωτικές και πόσα δελτία ειδήσεων, με τα φιλομνημονιακά να πρωτοστατούν σε αυτό, δεν αναπαρήγαγαν ρεπορτάζ-ντροπή, που “αναδείκνυαν” την…αγανάκτηση των ντόπιων του Άγιου Παντελεήμονα(με την αρωγή της Θ.Σκορδίλη και των φίλων της),ενώ , ακόμα και στον “δύσκολο¨’ Άγιο Παντελεήμονα, οι απόψεις δεν είναι τόσο ομογενοποιημένες? Πόσοι δεν επένδυσαν στην τρομολαγνεία, στοχοποιώντας τους αντιεξουσιαστές(η πολιτική και άλλη κριτική που γίνεται σε αυτούς είναι εντελώς διαφορετική υπόθεση), τροφοδοτώντας ακατάπαυστα τους φόβους για κοινωνικό χάος, ανοίγοντας τον δρόμο για την δημιουργία «σκληρών αλλά αναγκαίων» λογικών, εν αρχή, πολιτικών και πρακτικών, εν συνεχεία, εκτελεστικών μηχανισμών, εν τέλει, επιβολής της “Νομιμότητας”?Image

Πόσοι Σρόιτερ, Ευαγγελάτοι και λοιποί δεν έχτισαν την καριέρα τους, πάνω σε ελεεινά «ρεπορτάζ καθημερινότητας», όπου την γιαγιά που στην συνέχεια έσωσε ο Καλός Σαμαρείτης Χρυσαυγίτης,-πηγαίνοντάς την στην Τράπεζα και περνώντας την στον δρόμο, απειλώντας τα διερχόμενα οχήματα με ρίξιμο στον καιάδα- την είχαν στο παρελθόν ταλαιπωρήσει στο ΙΚΑ, στη εφορία, την είχαν ληστέψει…Αλβαναράδες και εσχάτως…Πακιστανοί ή “αράπηδες”ή, ακόμα καλύτερα,(για το σενάριο)βιάσει στον ύπνο της 10 τρολ κτλ. Σε ποιον άραγε δεν είναι οικεία η μέθοδος δημιουργίας ψευδών εντυπώσεων για μια ανεξέλεγκτη εγκληματικότητα, που πρέπει να μας κλείσει στα σπίτια μας, να αποδεχθούμε τις έκτακτες συνθήκες ανάγκης, των οποίων θα επιληφθούν οι Δένδιες και η συμμορία του Μιχαλολιάκου, για να επανέλθει η καθαρτική τάξη, που έφερε η…ελευθεριότητα της ιδεολογικής ηγεμονίας της Αριστεράς, κατά την πλέον καθαρόαιμη ακροδεξιά αφήγηση της πραγματικότητας?

Τι συνέδεε και συνδέει , προβεβλημένους μεγαλοδημοσιογράφους,όπως ο Ευαγγελάτος ,wanna be “μεγάλους”, όπως η σταρλέτα ο Σρόιτερ, ρεβανσιστές, πολιτικά υπανάπτυκτους Δεξιούς, όπως ο Δένδιας και ο Βορίδης και χρυσαυγίτικα, κοινωνικά ιζήματα όπως ο Μιχαλολιάκος? Μα, το ποντάρισμα στην φοβική(και φοβιστική) παρουσίαση και διόγκωση υπαρκτών, κοινωνικών προβλημάτων, με στόχο την επαγγελματική και πολιτική εξαργύρωση. Η κλασσική συντηρητική πρακτική. Από κοντά και όσοι εκφράζονται από τέτοιου τύπου θεάσεις της πραγματικότητας, οι λεγόμενοι, εκπαιδευμένοι, «φιλήσυχοι πολίτες», που αγανακτούν καμιά φορά, τώρα τελευταία, πολύ…(ένας λόγος που έχει ασκηθεί κριτική στο κίνημα των αγανακτισμένων ήταν και το όνομά του, παρότι τα κινήματα νοηματοδοτούνται  από τις πράξεις τους και οι έννοιες από τα κινήματα, σε μια διαρκή ανατροφοδότηση).

Είναι προφανές, νομίζω, λοιπόν, πως δεν μιλάμε για καμιά, συμπαγή, κοινή γνώμη, που ομονοεί στο μνημόνιο, στην «τροϊκανή νομιμότητα,» στην σκληρή μεταναστευτική πολιτική, στην πολιτική «νόμος και τάξη», στην «προστασία του πολίτη», που επιβάλλει διαπόμπευση οροθετικών και σκούπες και όχι περίθαλψη εξαρτημένων. Μιλάμε για μια πλουραλιστική, κοινή γνώμη, που τοποθετείται με διάφορους τρόπους απέναντι σε κοινωνικά ζητήματα, όπως αυτά που θίγονται  παραπάνω. Δεν θεωρούν όλοι ,στο θέμα μας, ότι η Σταμάτη θα πρέπει να υποφέρει, κρατούμενη παράνομα και όντας καρκινοπαθής, με παιδί 6 χρονών(και τους δύο του γονιούς στην φυλακή), αλλά και δεν το θεωρούσαμε και στην αρχή της υπόθεσης, πριν γίνουν ευρέως γνωστά τα προβλήματα υγείας της Β.Σταμάτη. Ούτε και ικανοποιούνται όλοι, αφρίζοντας, με την εξίσου παράνομη,εξίσου απάνθρωπη και νομολογικά απαράδεκτη παραμονή του Κ.Σακκά στις φυλακές, γιατί δεν εμφορούμαστε όλοι από την ίδια μισαλλοδοξία απέναντι σε εκπροσώπους στοχοποιημένων κοινωνικών κατηγοριών, όπως οι αναρχικοί.Image

Αποτελεί μια σημαντική νίκη η , έστω και τσαπατσούλικη πολλές φορές, ταύτιση της ακραία συντηρητικής κοινής γνώμης(η οποία μπορεί να ενδύεται και τον μανδύα του φιλελευθερισμού πολλές φορές, ως μια κάποια επίφαση εκσυγχρονισμού του αίσχους), με το ΣΥΝΟΛΟ της κοινής γνώμης. Ναι, η κοινή γνώμη συντηρητικοποιείται και προοδευτικοποιείται(ή ριζοσπαστικοποιείται, αναλόγως).Ποτέ όμως δεν γίνεται να αποκτήσει τη ομοιογένεια που επιθυμούν οι επηρεαστές της. Άλλωστε, οι τάσεις της κοινής γνώμης δεν μετριούνται, αξιόπιστα, εν βρασμώ: αν ,μετά από μπαράζ «ρεπορτάζ» αλλοδαπής εγκληματικότητας, στήσουμε μια “κοινωνική έρευνα”, με θέμα  την..άποψή μας για τους μετανάστες, καταλαβαίνουμε τι αποτέλεσμα θα βγει. Αν, μάλιστα, προσαρμόσουμε και την φρασεολογία μας, προς το πιο…αγανακτισμένον, αν δηλαδή ρωτήσουμε «πιστεύετε πως όλοι αυτοί οι περίεργοι, λαθραίοι, εν δυνάμει εγκληματίες πρέπει να τσακιστούν να επιστρέψουν στις σπηλιές τους», τα αποτελέσματα θα είναι πιο σίγουρα. Δεν απέχει και τόοοσο πολύ η παραπάνω υπόθεση, από ό, τι συμβαίνει πραγματικά. Δεν χρειάζεται να είσαι απαραίτητα Χίος, μπορείς να είσαι απλά Σρόιτερ. με την χρήσιμη συνεπικουρία ειδημόνων των δημοσκοπήσεων, σκορδιλικών επιτροπών κατοίκων και άλλων συναγωνιστών.

Η συντηρητικοποίηση, στα όρια της χρυσαυγιτοποίησης, που έχει ανάγκη το παρόν status quo,για να υπερασπιστεί τα ιδεολογήματά του , νεοφιλελεύθερο και λοιπό, πρέπει να βρει κάθε ελευθερόφρων πολίτη απέναντί του. Νομίζω πως ο Πλάτωνας είχε ισχυριστεί πως , όποιος δεν κάνει σωστές διακρίσεις, είναι καταδικασμένος να επανενσαρκώνεται ή κάπως έτσι. Στην περίπτωσή μας, δεν ξέρω αν θα κληθεί να επανενσαρκωθεί, όποιος δεν διακρίνει την απονομή δικαιοσύνης, από τον λιθοβολισμό(μιας και ασκούμε δικαίως κριτική, αυτές τις μέρες σε πτυχές συμπεριφορών των αραβικών κοινωνιών, ας δούμε και τα δικά μας…), την ανάγκη αντιμετώπισης των κοινωνικών ζητημάτων, που είναι εστίες διενέξεων, από τον μισαλλόδοξο αφορισμό, τη  υπεύθυνη, πατριωτική στάση, από την πατριδοκάπηλη, στο θέμα του Μνημονίου και της οικονομικής πολιτικής. Σίγουρα, όμως, θα κληθεί να ξαναζήσει, πολλές φορές ακόμα, τα παπαγαλάκια να παπαγαλίζουν έστω και αποδυναμωμένα, τον εκβιασμό των “επόμενων δόσεων” και ένα ακόμα success story να εξιστορείται.

Καιρός για σωστές διακρίσεις, καιρός για μηδενικό χάιδεμα στους «φιλήσυχους».Image

Advertisements

Posted in Uncategorized

Leave a Comment »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: