anatolikoblog

Σύγχρονη, αριστερή σκέψη | August 22, 2013


http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/i-maxitiki-deksia-einai-pantote-paroysa-toy-zeeb-sternxel

Αν όλο και περισσότεροι αριστεροί, από τις μετριοπαθείς παρυφές της σοσιαλδημοκρατίας, έως την εξωκοινοβουλευτική, κομμουνιστική αριστερά, ασχολούνταν περισσότερο με αυτό που κάποτε ήταν γνωστό ως ιδεολογική κατάρτιση,χωρίς όμως σχέσεις σοφού-αδαούς, μεταξύ δύο ανθρώπων, αλλά ισότιμων συνομιλητών, τότε θα μας απασχολούσαν περισσότερο παραγωγοί σκέψης, όπως ο Ζίζεκ, Χάμπερμας, η Κλάιν(περισσότερο στο ακτιβιστικό κομμάτι) ή ο Ζέεβ Στέρνχελ.

Μεταξύ ηθικού μηδενισμού(υπαρκτής αριστερής παραφυάδας ή δεξιάς, διαστρεβλωτικής προπαγάνδας αριστερών απόψεων) και ηθικού νεο-πουριτανισμού, ΟΦΕΙΛΕΙ και είναι λογικό να εμφανίζεται η σύγχρονη αριστερή θεωρία και πρακτική.Υπερασπιστής της φιλελεύθερης παράδοσης του διαφωτισμού, υπερασπίστρια και εγγυήτρια των ανθρώπινων δικαιωμάτων κάθε επιπέδου, απέναντι στην συρρίκνωση των τελευταίων από τον νεοφιλελευθερισμό, από την μία, από τον ακροδεξιό, υπερσυντηρητικό ή και “φόρα παρτίδα” νεοφασιστικό ολοκληρωτισμό από την άλλη.

Η “ιδεολογική ηγεμονία” της Αριστεράς, που τόσο ωθεί σε αγανάκτηση τους Γεωργιάδηδες, θα συνεχιστεί.Όχι μόνο στο επίπεδο της κουλτούρας, αλλά και σε αυτό που, ακόμα, δεν ενεργεί  δυναμικά, στο πεδίο των κοινωνικών σχέσεων, αλλά και στο πολιτικό πεδίο, όπου στόχος της, οφείλει να είναι η δημοκρατική διεύρυνση.Γιατί, άλλωστε, δεν μιλάμε για “ηγεμονία”όπως υστεριάζουν διασκεδαστικά οι ακροδεξιοί ηττημένοι της ιδεολογικής διαπάλης, αλλά για πρωτοπορία.Που, εκτός από την ανισότητα των οικονομικών σχέσεων, αποδόμησε και όλη την καθεστωτική αφήγηση περί δίκαιου κόσμου “Ελευθερίας”(υπερασπιζόμενη την ελευθερία του πολίτη, απέναντι στην κρατική και ταξική ασυδοσία), αποκάλυψε τον ιδεολογικό χαρακτήρα της εν λόγω αφήγησης και ξεμπρόστιασε την “καθολική εγκυρότητά” της, έφερε στο φως κρυφούς ή ημι-φανερούς, συμβολικούς μηχανισμούς αναπαραγωγής των σχέσεων εξουσίας στην καθημερινή συμπεριφορά(Μπορντιέ πχ), αμφισβήτησε με επάρκεια την “ουδετερότητα” του κράτους, που συχνά-πυκνά, καθίσταται σε εργαλείο υποταγής της κοινωνικής πλειοψηφίας, στις κοινωνικές ελίτ, συμβάλλοντας στην δημιουργία μιας ιεραρχικής, κοινωνικής πυραμιδοποίησης. Και τόσα άλλα.

Αξίζει να διαβαστεί η συνέντευξη του Ισραηλινού διανοητή.

Advertisements

Posted in Uncategorized

Leave a Comment »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: