anatolikoblog

Προβοκάτσιας το ανάγνωσμα, μια ιστορική μελέτη | November 2, 2013


Προβοκάτσιας το ανάγνωσμα, μια ιστορική μελέτη

Για κάθε πολιτικό έγκλημα, δεν προϋποτίθεται η παρασκηνιακή συνωμοσία και το παρακρατικό στήσιμο. ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ, όπως δείχνει η ιστορία των τρομοκρατικών οργανώσεων στην Ευρώπη και όχι μόνο.Τίποτα δεν αποκλείει την δολοφονία των χρυσαυγιτών από αριστερούς τρομοκράτες, σε μια εποχή έντασης και συνειδησιακών εκπτώσεων, όσο και πολιτικού εξτρεμισμού.Εξίσου τίποτα όμως δεν αποκλείει και την προβοκάτσια ενός άθλιου, καταρρέοντος καθεστώτος, την ώρα που όλα θρυματίζονται, σε σχέση με την παντελώς αποτυχημένη πολιτική του μετά τις εκλογές και την ώρα που η Χ.Α. βρίσκεται στριμωγμένη στην γωνία, με την φυλακή να ανοίγει τις πόρτες της στα μέλη της.

Κανένας δεν μπορεί να ομογενοποιήσει τις λαϊκές αντιδράσεις σε συναισθηματικό επίπεδο για την δολοφονία δύο νέων χρυσαυγιτών , που είχαν “διακριθεί” για την δράση τους(τι είδους άραγε?), τόσο, ώστε να αναλαμβάνουν περιφρούρηση.Ο καθένας στέκεται περισσότερο, είτε στην δολοφονία και την αγριότητά της, είτε στην ιδιότητα του μάχιμου χρυσαυγίτη, είτε σε έναν συνδυασμό των παραπάνω, που δίνει πληθώρα απόψεων.Οι προβληματισμοί για τον κύκλο της βίας και πόσο αυτός ανοίγει, για το αποτρόπαιο της δολοφονίας και πόσο αυτό υπερτερεί όλων των άλλων στοιχείων της υπόθεσης δίνουν και παίρνουν.

Απομονωμένες, όλες οι απόψεις έχουν ένα μερίδιο της “αλήθειας”.Ο καθένας ας κάνει τις ιεραρχήσεις του και ας τα βρει με τον εαυτό του, για αυτά που πιστεύει.Εγώ, σε καθαρά ιδεολογικό επίπεδο, θα κάνω δυο παρατηρήσεις μόνο:η Αριστερά και κάθε προοδευτική κοσμοαντίληψη και θεωρία απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας.Άρα, είναι λογικό να θέλει να πείσει το σύνολο, όσο ουτοπικό και να αποδεικνύεται αυτό.Δεν υπάρχουν λοιπόν “χαμένοι άνθρωποι” για την Αριστερά, ούτε αμετάκλητα τέρατα.Ένα είναι αυτό.

Η δεύτερη παρατήρηση λέει πως ο κάθε άνθρωπος χαρακτηρίζεται και από τις πράξεις του, εν προκειμένω τις πολιτικές.Λογικό και επόμενο, ένας χρυσαυγίτης, ένας μάχιμος χρυσαυγίτης ειδικότερα, να μην συγκεντρώνει την συμπάθεια του συνόλου της κοινωνίας, σε περίπτωση δολοφονίας του, χωρίς κάποιες ενστάσεις και πολλούς αστερίσκους.Ανακύπτει η διάκριση μεταξύ επιθυμητού, να μην βάφεται με το αίμα κανενός το χώμα της γης και της πολιτικής συνεννόησης, για την δημιουργία μιας δικαιότερης(αν όχι και δικαιότατης) κοινωνίας και ρεαλιστικού, που λέει ότι η επιλογή βίαιων μονοπατιών ολοκληρωτικού αυταρχισμού και η μέθοδος της επιβολής ισχύος(ο ορισμός του φασισμού) θα φέρει και τα ανάλογα συναπαντήματα.

Μακάρι να μην είχαν μπλέξει με την χρυσή αυγή οι νεκροί, μακάρι να την είχαν στρέψει σε άλλες κατευθύνσεις, μακάρι να μεταμορφώνονταν οι χρυσαυγίτες αύριο, σε πασιφιστές νεο-χίπιδες. Δυστυχώς όμως, δεν υπάρχει το “μακάρι” μόνο.

Παρότι για αυτό θα συνεχίσει ο κάθε πραγματικός άνθρωπος να μάχεται, για την πραγματοποίηση των ουτοπιών, στην διαρκή μάχη με την “απόλυτη πραγματικότητα”.

Είναι προφανές πως δεν εκφράζει σχεδόν το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων η ,εκτός του αποδεκτού πολτισμικού πλαισίου, χθεσινή δολοφονία.Αναρωτιέται κανείς ποιους εκφράζει.Γιατί το “τα ήθελε και τα έπαθε”, ακόμα και αυτό,δεν  καθιστά ούτε δολοφόνο, ούτε και υπερασπιστή δολοφόνων, αυτόν που το υποστηρίζει.Ποιον λοιπόν εκφράζει?Ή ποιον βοηθά?

Το σενάριο της ανταποδοτικής, αντιφασιστικής βίας, παρότι υπαρκτό, είναι μάλλον λιγότερο πιθανό από το σενάριο της παρακρατικής προβοκάτσιας, με δεδομένο το πλατύ ιστορικό ακροδεξιών τρομοκρατικών ενεργειών, που αποδόθηκαν στην αριστερά και τον αντιεξουσιαστικό χώρο.Η στάση τόσο της Αριστεράς, όσο και του αναρχικού χώρου, μετά τις διαρκείς προκλήσεις της Χ.Α. που έφτασαν και στην πολιτική δολοφονία, η οποία στάση υπήρξε εξόχως ώριμη πολιτικά και απέναντι σε μια λογική αντεκδίκησης, μάλλον δεν συνάδει με το να αποδοθεί σε αυτούς τους χώρους το χθεσινό έγκλημα.

Όπως και να έχει, ας θυμόμαστε το εξής:όλα είναι πιθανά, αλλά όχι ΕΞΙΣΟΥ πιθανά.

Advertisements

Posted in Uncategorized

Leave a Comment »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: